Poprzez głosowanie, którego przebieg opiszę za chwilę, przerzucamy nieco odpowiedzialność i trud odrzucania większości z tych małych arcydzieł na Was. A po tych kilkunastu dniach wiemy jaki to niełatwy kawałek pracy. Wybraliśmy prawie 200 projektów. Przyszło do nas trzykrotnie więcej. Do każdej z odrzuconych prac autor otrzymywał krótką informację z powodem naszej decyzji. Jak już niektóre z Was się przekonały, zgodnie z Regulaminem konkursu, decyzje nasze są nieodwołalne. Dlatego słowne potyczki z nami nie miały wpływu na to aby nieprzyjęte prace trafiły jednak na naszą stronę. Za to dwóm uczestniczkom, które wzięły sobie do serca nasze uwagi i poprawiły projekty gratulujemy już teraz, gdyż przysłane prace po usunięciu usterek przez nas wskazanych, są według nas godne uwagi głosujących.

 

W tym miejscu jeszcze raz dziękuję wszystkim za udział w konkursie. Dzięki temu, iż podeszłyście do niego bardzo profesjonalnie i z dużym zapałem, już teraz możemy zdradzić, że jeszcze w tym tygodniu zostanie ogłoszony kolejny z tej serii. Nie będzie to tak szeroki temat jak tym razem. W tej edycji mogłyście zaprojektować sukienkę wieczorową, a tak szeroko określony temat pozwalał pofantazjować i naszkicować różnorodne suknie. Następny konkurs będzie stawiał przed wami kilka wymogów, prace będą obejmowały o wiele węższy zakres i w związku z tym, będzie nam łatwiej oceniać i wybierać te najlepsze. Ale o tym w następnym artykule. Mam nadzieję, że nikt się nie wyłamie i prace zostaną nadesłane w jeszcze większej ilości i na tak samo wysokim poziomie.

 

W tym miejscu króciutko opiszę sposób głosowania, który będzie obowiązywał w tej edycji. Jak już mówiłam, na naszej stronie panuje system demokratyczno-dyktatorski. Najpierw o demokracji. Polega ona mniej więcej na tym, iż można dyskutować z nami, wpływać na zmiany na naszym portalu, krytykować nas, nasze artykuły, nasze zdanie i wypowiedzi innych użytkowników. Przykładem tego była zmiana sposobu głosowania wprowadzona właśnie pod Waszym naciskiem. Przyparci do muru zmieniliśmy zdanie i będziemy wybierać razem z Wami, choć nasze początkowe założenie było takie, iż zagłosuje jedynie społeczność portalu, czyli Wy drodzy użytkownicy.  Teraz coś przyjemniejszego, czyli dyktatura. Wygląda to tak, że jak już podejmiemy jakąś decyzję, to nieodwołalnie. Wracając do naszego przykładu, czyli sposobu oceniania prac, to został on już uzgodniony co do tej edycji i nie wprowadzimy żadnych dodatkowych usprawnień. Będziemy go jednak omawiać z Wami na naszym forum, przedyskutujemy jego przebieg, podsumujemy plusy i minusy aby udoskonalić do następnej edycji.

 

Przebieg głosowania będzie wyglądał następująco:

  • Zgłoszone do konkursu prace zostaną podzielone na 5 grup, oznaczonych literami A, B, C, D, E.

  • O godzinie 12:00 01.01.2009 rozpocznie się pierwszy etap głosowania internautów. W tym głosowaniu wyłonicie po 10 najlepszych prac z każdej z grup, w wyniku czego otrzymamy 50 prac. Etap ten zakończy się 09.01.2009 o godzinie 9:00.

  • O godzinie 12:00 09.01.2009 rozpocznie się drugi etap głosowania internautów. Spośród 50 prac wyłonionych w pierwszym etapie, użytkownicy zagłosują jeszcze raz, i wybiorą tym razem 10 najlepszych prac. Głosowanie w tym etapie zakończy się 11.01.2009 o godzinie 24:00.

  • Spośród 10 najlepszych prac z drugiego etapu, jury konkursowe, którego skład opisany jest w regulaminie, wybierze zwycięzcę. Rozstrzygnięcie nastąpi 12.01.2009 roku. Wyniki ogłosimy na stronie głównej 12.01.2009 o godzinie 15:00. Do zwycięzcy zostanie przesłany e-mail z numerem telefonu osoby z naszej firmy zajmującej się konkursem. Zwycięzca powinien skontaktować się z nami jeszcze tego samego dnia na numer telefony podany w e-mailu.

  

Sposób oddawania głosów na poszczególne prace, pozostaje niezmieniony. Pod każdą z prac konkursowych znajduje się przycisk z napisem „Podoba mi się”. Jeśli uznasz, że praca Ci się podoba, po prostu klikasz na ten guzik, dodając jeden punkt. Możesz głosować na tyle prac, ile uznasz za stosowne, pamiętając przy tym, że w każdym etapie system pozwoli zagłosować Ci na jedną pracę tylko raz. Aby zobrazować to na przykładzie, powiem, iż możesz w pierwszym etapie oddać po jednym głosie na np. 30 prac, ale nie możesz oddać w jednym etapie 2 razy głosu na tą samą pracę.

 

Nie pozostaje nam nic innego, jak przywitać Was w nowym 2009 roku i zaprosić do wspólnej zabawy.