Informacje o Towarze

Wybierz zakładkę Gendo!. Możesz ją wybrać klikając na swój awatar w prawym górnym rogu strony. Po przejściu do tego miejsca w pionowym menu po lewej stronie widoczne są pozycje dotyczące sprzedaży. "Moja sprzedaż" to część, która zostanie omówiona poniżej. Zacznij od wystawionych. Jeśli posiadasz wystawione aukcje ich lista zostanie wyświetlona po prawej stronie. Na załączonym przykładzie widoczne są trzy kołnierzyki dzianinowe, ich zdjęcia, tytuł aukcji, ilość dostępnych sztuk, typ aukcji (sprzedaż lub licytacja) ilość złożonych ofert oraz ich łączna wartość. W tym miejscu możesz również utworzyć nową aukcję, dokładny przewodnik dotyczący wystawienia znajduje się w artykule Utworzenie aukcji na Gendo!

Kliknij aby powiększyć

Spójrz na menu po lewej stronie. Oprócz zakładki wystawione, znajdziesz tam również "Sprzedane", "Zakończone" oraz "Oczekujące". Oferty "Oczekujące" zostały omówione w artykule Utworzenie aukcji na Gendo! dotyczącym wystawiania aukcji, tym razem omówione zostaną te "Sprzedane."

Kliknij aby powiększyć

Przejdź do zakładki "Sprzedane". Jeśli jeszcze nie sprzedałeś niczego na Gendo! ta zakładka będzie pusta. Wyświetlona zostanie jedynie informacja o tym, iż ostatnio niczego nie sprzedałaś/sprzedałeś poprzez Gendo!

Kliknij aby powiększyć

Gdy wystawisz aukcję i ktoś zakupi od Ciebie jakiś świetny produkt, w pozycji "Sprzedane" pojawi się lista tych artykułów. Spójrz poniżej, w przykładzie ktoś kupił od nas Kołnierzyk polo. Widoczny jest tytuł aukcji. Użytkownik zakupił u nas towar, jednak nie wypełnił formularza dostawy. Dlatego metoda płatności, ID wysyłki, status i reszta informacji pozostaje niewypełniona. Musisz poczekać, aż kupujący wypełni formularz dostawy. Jeśli ociąga się z tym zbyt długo, możesz mu przypomnieć o dokończeniu transakcji. W dalszej części przewodnika zostanie opisana metoda kontaktu pomiędzy Tobą a kupującym.

Kliknij aby powiększyć

Gdy kupujący wypełni formularz dostawy, na liście obok nazwy towaru, pojawią się dokładne informacje. Przede wszystkim zobaczysz metodę płatności jaką wybrał kupujący. Poniżej wybrano przelew. Dlatego musisz czekać, aż środki pojawią się na Twoim koncie. Możesz już jednak podejrzeć formularz zamówienia, który wypełnił kupujący. Wystarczy, że klikniesz ID wysyłki wskazany przez czerwoną strzałkę. Drugi sposób podejrzenia tych danych wskazany jest przez zieloną strzałkę. Zaznacz ptaszkiem jedną z aukcji dotyczącą zakupów danego użytkownika i klkinij przycisk zamówienie. Obie metody pokażą nam te same dane, jednak w nieco innej formie.

Kliknij aby powiększyć

Oto Podsumowanie zamówienia, czyli dane wypełnione na podstawie formularza wypełnionego przez kupującego. Po lewej stronie dane widoczne na stronie (widoczne po kliknięciu miejsca wskazanego powyżej czerwoną strzałką) a po prawej te same dane w postaci pliku pdf.

Kliknij aby powiększyć  Kliknij aby powiększyć

Do dyspozycji Sprzedającego pozostaje kilka bardzo przydatnych opcji ułatwiających zarządzanie sprzedażą poprzez Gendo!. Pierwsza z nich to opcja "Edytuj", która pozwala zmienić status płatności oraz dodać komentarz/notatki do transakcji. Notatki służą jedynie do wygodniejszej pracy, możesz tutaj zapisać dowolne informacje ułatwiające sprzedaż. Np. informację od kupującego, że zastanawia się nad kupnem kolejnych towarów od Ciebie, dlatego czekasz na dokończenie zakupów.

Kliknij aby powiększyć

Pamiętaj, aby zmienić status płatności, jeżeli kupujący zapłacił za Towar. Status płatności po uzupełnieniu formularza przez kupującego oznaczany jest jako pozycja "nowa". Jeżeli środki dotrą na Twoje konto, zaznacz, że status jest potwierdzony.

Kliknij aby powiększyć

Jeśli zaznaczysz, że status płatności jest potwierdzony, ID wysyłki zostanie podkolorowane na zielono. Takie przesyłki możesz spokojnie wysyłać do kupującego.

Kliknij aby powiększyć

Status płatności możesz też oznaczyć jako płatność w drodze. Może to oznaczać, że płatność jest w trakcie realizacji. Być może kupujący przesłał Ci potwierdzenie przelewu, ale na wszelki wypadek nie chcesz jeszcze oznaczać tej płatności jako potwierdzonej, ale też nie chcesz ponaglać kupującego o płatność. Być może Kupujący wysłał delegację, która wiezie do Ciebie sztabkę złota za Twoje towary, ale dla pewności czekasz, aż dotrze ona do Ciebie. To jest właśnie status w drodze.

Kliknij aby powiększyć

Jeśli udostępniasz kupującym opcję zapłaty za pobraniem, pozycje takie zostaną wyszczególnione na liście sprzedanych bardzo wyraźnie. Czerwonym kolorem została pokolorowana cała transakcja, tak aby była bardzo widoczna. Dodatkowo w kolumnie przedpłata widnieje napis NIE. Na podsumowaniu zamówienia widoczna będzie opcja dostawy za pobraniem. To kilkukrotne wskazanie charakterystycznej formy zamówienia ma na celu zwrócenie Twojej uwagi, tak aby towar został wysłany za pobraniem.

Kliknij aby powiększyć

Gdy już wyślesz towar, powiadom o tym kupujących. Po pierwsze zaznacz na liście spakowane do paczki elementy. Poniżej zaznaczono oba zakupione przez tą samą osobę. Następnie kliknij przycisk "Utwórz dostawę" wskazany zieloną strzałką.

Kliknij aby powiększyć

Wpisz numer listu poleconego lub numer paczki. Wybierz datę, w którym paczka została przez Ciebie wysłana. Na końcu formularza znajduje się miejsce, które pozwala od razu usunąć zamówienie z listy sprzedanych (zamówienie to zostanie przesunięte do kosza). W tym przewodniku nie zaznaczymy tej opcji, usuniemy te pozycje za chwilę z innego miejsca.

Kliknij aby powiększyć

Po zapisaniu informacji o przesyłce, będą one widoczne na końcu tabeli w kolumnie dostawa.

Kliknij aby powiększyć

Jeśli w którymś momencie potrzebujesz skontaktować się z kupującym, wystarczy że zaznaczysz jeden z towarów, które u Ciebie zakupił. Następnie kliknij przycisk "Napisz wiadomość".

Kliknij aby powiększyć

Poprzez formularz dostępny na stronie możesz napisać kilka słów do kupującego. Ta wiadomość zostanie wysłana na e-mail kupującego. W tej wiadomości kupujący otrzyma Twój adres e-mail podany przy rejestracji konta na papavero.pl. Kupujący będzie mógł odpowiedzieć na Twoją wiadomość bezpośrednio do Ciebie.

Kliknij aby powiększyć

Gdy już jesteś pewien, że transakcja została zakończona, możesz ją usunąć z listy. Zaznacz, które transakcje chcesz wrzucić do kosza, a następnie przyciśnij przycisk Kosz.

Kliknij aby powiększyć

Do dyspozycji Sprzedającego przygotowanych zostało kilka opcji ułatwiających organizację pracy. Aby je obejrzeć przyciśnij przycisk "Narzędzie wyszukiwania"

Kliknij aby powiększyć

Narzędzie wyszukiwania ułatwiają filtrowanie danych. Możesz np. wybrać zakupy tylko od konkretnego kupującego. Wystarczy, że wybierzesz go z listy.

Kliknij aby powiększyć

Możesz wybrać transakcje filtrując je po metodzie płatności.

Kliknij aby powiększyć

Możesz wybrać te, które Użytkownicy pragną dostać za pobraniem, wystarczy, że w polu przedpłata wybierzesz NIE.

Kliknij aby powiększyć

Możesz też filtrować wyniki na liście po statusie płatności. Wybierz te, które są potwierdzone, a będziesz wiedzieć, które należy wysłać do klientów.

Kliknij aby powiększyć

Możesz też przeglądać część aukcji w koszu. Tylko część, gdyż starsze dane zostają usunięte i dostęp do nich nie będzie możliwy.

Kliknij aby powiększyć

Mamy nadzieję, że sprzedawanie przez Gendo! będzie dla Ciebie przyjemnością. Jeśli jednak któraś opcja jest niezrozumiała lub według Ciebie powinna zostać ulepszona, daj nam o tym znać.

100% (0 głosów)
850 wyświetleń