Rozmiar:  Jeśli chcesz przypomnieć sobie naszą tabelę rozmiarów, zajrzyj tutaj. Pamiętaj, iż dzisiejszy model został przygotowany na różne wzrosty, wybierz odpowiedni dla siebie.

Materiał: szerokość 150 cm, długość dla rozmiaru 180-52 (wzrost-rozmiar)  190 cm. Dzianina.

Dodatki krawieckie: Nici, tasiemkę zabezpieczającą szew przed rozciąganiem 25cm.

Maszyny i urządzenia: stębnówka (domowa maszyna do szycia), overlock, renderówka (kapówka)

Luz: 0 cm w obwodzie.

 

Czerwona sukienka, w której każda z Was będzie wyglądała zmysłowo i kobieco. W takiej sukience nie można nie podobać się swoim ukochanym, dlatego warto ją uszyć w tym kolorze.

. Wykrój do pobrania, kliknij na obrazek aby go powiększyć.       Wykrój do pobrania, kliknij na obrazek aby go powiększyć.

Na początek pobierz wykrój. Wydrukować możesz go za pomocą zwykłej domowej drukarki na kartkach papieru w formacie A4. Po wydrukowaniu arkuszy A4 musisz ułożyć je na dużym stole lub podłodze według następującego wzoru, skleić taśmą klejącą a następnie wyciąć poszczególne elementy. Prawda, że proste? Nie musisz męczyć się z przerysowywaniem, nie musisz pamiętać o naniesieniu wszystkich znaczków gdyż zrobiliśmy to za Ciebie. Teraz wystarczy poszczególne części wykroju ułożyć na tkaninie i przystąpić do krojenia. Nie musisz nawet martwić się o dodatki na szwy i podłożenia, zostały one uwzględnione już na wykroju, tkaninę tniesz po prostu wzdłuż brzegów wykroju, i gotowe!

  Kliknij aby powiększyć obrazek,  wykrój do pobrania on-line.

UWAGA: wydrukuj najpierw pierwszą stronę! Na niej bowiem został umieszczony kontrolny kwadrat o wymiarach 5x5 cm. Sprawdź linijką, czy na Twoim wydruku posiada on dokładnie te wymiary. Jeśli nie , sprawdź  ustawienia drukowania na swoim komputerze, gdyż mogą one mieć wpływ na rozmiar wydruku, jeśli wszystko jest w porządku, wydrukuj wszystkie strony z wykrojem.

Teraz nie pozostało już nic innego, jak przyjemność krojenia i szycia. Spójrz również w jaki sposób możesz ułożyć wykrój na tkaninie. Możesz wydrukować nasz plan układu dla ułatwienia krojenia. Kroimy następujące części z materiału:

  • 1 przód, 1 raz z pojedynczej warstwy materiału,
  • 2 tył, 2 razy z pojedynczej warstwy materiału,
  • 3 rękaw, 2 razy z pojedynczej warstwy materiału,

   Proponowany układ wykroju na tkaninie, KLIKNIJ aby obejrzeć w powiększeniu.

Przepis na szycie:

1.         Zszyj  na stębnówce zaszewki przodu wg oznaczeń na szablonie.

2.         Zszyj środek tyłu na overlocku.

3.         Zszyj szwy barkowe, wprowadzając tasiemkę zabezpieczającą szew przed rozciąganiem, może nią być pasek naszej dzianiny skrojony po długości. Tę operacje wykonujemy także na ovcerlocku.

Wykrój do pobrania, kliknij na obrazek aby go powiększyć. 4.         Wszyj rękawy - metodą tzw. na płasko, czyli przed szyciem boków sukienki. Szew wykonujemy szyjąc po podkroju  pachy mając pod spodem kulę rękawa. Cały czas używamy overlocka.

5.         Teraz wykonaj szwy boczne i jednocześnie zszyj rękawy pracując nadal na overlocku.

6.         Dekolt , dół sukienki i rękawów przeszyj na renderówce wg oznaczeń na podwinięcia (czyli dekolt na centymetr a resztę na 4 centymetry).

Jeśli  nie posiadasz kapówki:  dekolt , dół sukienki i rękawy oklej paskiem flizeliny skrojonym po skosie, uważaj by przy naprasowywaniu flizeliny nie rozciągnąć wzmacnianych elementów, następnie obszyj je na overlocku  i przeszyj na stebnówce uwzględniając zapasy na podwinięcia.

7.         Teraz pięknie odprasuj sukienkę i ciesz się z nowego arcydzieła

 

Teraz rzecz najważniejsza, czyli wykrój do pobrania. Wydrukuj go i spraw sobie nowy ciuszek. Pamiętaj jednak, iż wykrój ten służyć ma Twojej osobistej przyjemności. Wszelkie prawa do niego są zastrzeżone przez nasz portal. Tłumaczenie, przedruk, powielanie oraz szycie na podstawie zamieszczonych wykrojów konfekcji w celach handlowych bez zezwolenia przez www.papavero.pl zabronione. Papavero.pl nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe na skutek użycia niewłaściwych materiałów, niezgodnych z instrukcjami wykonania modeli oraz za nieprawidłową, nieodpowiadającą intencjom papavero.pl interpretację prezentowanych modeli i fasonów.

 

model-0293.jpg

Piękna sukienka w bardzo kobiecym czerwonym kolorze. Asymetryczne zaszewki stanowią ciekawy element kroju.

Wybierz sposób dostawy

Parametry szablonu

Wzrost
Rozmiar

Dostęp do tego szablonu wymaga aktywnej subskrypcji

Zapoznaj się z naszą ofertą

 

Jeśli nie pamiętasz jaki rozmiar powinnaś wybrać, spójrz raz jeszcze do naszej tabeli rozmiarów, która pomoże Ci w decyzji.

Wymiary kobiet, wzrost 168 cm 32 34 36 38 40 42 44 46 48 50 52
obwód klatki piersiowej 76 80 84 88 92 96 100 104 110 116 122
obwód talii 62 66 70 74 78 82 86 90 96 102 108
obwód bioder 84 88 92 96 100 104 108 112 118 124 130
obwód szyi 30 31 32 33 34 35 36 37 38,5 40 41,5
obwód ramienia 23,5 24,8 26,1 27,4 28,7 30 31,3 32,6 34,6 36,5 38,5
długość rękawa 57,3 57,3 57,3 57,3 57,3 57,3 57,3 57,3 57,3 57,3 57,3
długość przodu do piersi (mierzona od 7 kręgu z tyłu) 29,9 31 31,1 33,2 34,3 35,4 36,5 37,6 39,2 40,9 42,5
długość przodu do talii (mierzona od 7 kręgu z tyłu) 48,6 49,3 50 50,7 51,4 52,1 52,8 53,5 54,6 55,6 56,7
długość pleców (mierzona od 7 kręgu z tyłu) 40 40 40 40 40 40 40 40 40 40 40
szerokość pleców 29 30 31 32 33 34

35

36 37,5 39 40,5

 

Ostatnie spojrzenie na model. Mamy nadzieję, iż przypadnie Wam do gustu. Kliknij na obrazek aby zobaczyć go w powiększeniu.

Wykrój do pobrania, kliknij na obrazek aby go powiększyć.

Wasze realizacje:

Wykrój do pobrania, kliknij na obrazek aby go powiększyć. Wykrój do pobrania, kliknij na obrazek aby go powiększyć.

Kiedy zaczynałam ją szyć, podchodziłam do niej bardzo sceptycznie, ale po pierwszej przymiarce od razu ją pokochałam. To na pewno nie będzie jedyny egzemplarz w mojej szafie :D Kiedy zaczynałam ją szyć, podchodziłam do niej bardzo sceptycznie, ale po pierwszej przymiarce od razu ją pokochałam. To na pewno nie będzie jedyny egzemplarz w mojej szafie :D Kiedy zaczynałam ją szyć, podchodziłam do niej bardzo sceptycznie, ale po pierwszej przymiarce od razu ją pokochałam. To na pewno nie będzie jedyny egzemplarz w mojej szafie :D Made by Donerica :-) Made by Donerica :-) sjp293 12sjp293 13

Realizacje projektów

W tym miejscu możesz samodzielnie dodać zdjęcia wykonanych przez Ciebie prac, które z przyjemnością obejrzymy

Komentarze

aneta
#172 aneta 2020-02-03 14:16
Cytuję Klara000:
Dzień dobry, czy uszycie tego modelu z grubszej dzianiny prążkowanej będzie dobrym pomysłem? Chodzi mi głównie o zaszewki, czy będą dobrze wyglądać?

moim zdaniem. ściągacz tu nie pasuje.
Klara000
#171 Klara000 2020-02-03 14:12
Dzień dobry, czy uszycie tego modelu z grubszej dzianiny prążkowanej będzie dobrym pomysłem? Chodzi mi głównie o zaszewki, czy będą dobrze wyglądać?
freccia@o2.pl
#170 freccia@o2.pl 2017-11-26 23:43
@admin sto lat! :)
papavero
#169 papavero 2017-09-03 22:46
Wykombinować można wszystko ;-) tylko nie wolno mi mówić, że się tak brzydko kombinuje. Generalnie jeśli nie chcemy mieć zaszewek, to lepiej wybrać szablon bez zaszewek.

Nie twierdzę, że jak ktoś sobie wykombinował, to popełnił przestępstwo ;-) Ja po prostu lubię, jak coś jest przygotowane od podstaw tak, jak powinno. Nie stosuję w mojej pracy takich kombinacji, aby coś wyczarować magicznie, grzecznie stosuję się do zasad dotyczących konstrukcji. Jak ktoś sobie coś wykombinował, i wyszło, to chwała mu za to. Ale trzeba mieć na względzie to, że kombinacje wbrew zasadom mogą się skończyć klapą ;-)
oliwia.turlej
#168 oliwia.turlej 2017-09-03 16:09
Cytuję Frania:
Cytuję ezelka:
Cytuję oliwia.turlej:
Cytuję Frania:
Cytuję ezelka:
Cytuję Joanna205:
Cytuję ezelka:
Cytuję Joanna205:
Cytuję ezelka:
@papavero czy jeśli wyrzucę zaszewki na górze sukienki, to czy to jakoś znacząco wpłynie na fason sukienki????

...od tak tego sie nie da trzeba ją gdzieś przenieść

Dlaczego??? rozumiem, że w przypadku tkaniny taki zabieg byłby niemożliwy, ale przy dzianinie też???

Ale to jest sukienka bardzo dopasowana i zaszewka modelująca biust jest moim zdaniem niezbędna ale??? @Katkos123 @Frania jak to jest z tą zaszewką )))

Ja bym chciała tego wykroju użyć do szycia sukienki i bluzki, przy czym bluzkę chcę bez tych cięć na górze, stąd moje pytanie. Wydawało mi się, że przy dzianinie, nie powinien być to problem, ale mogę się mylić.

@Joanna205
Z pewnością masz rację, zaszewka służy do wytworzenia odpowiedniej ilości miejsca na przykład na piersi. Czy można zaszewkę usunąć w tej sukience? Nie wiem. Lubię konstrukcję, interesuję się nią i coś tam robię we własnym zakresie, ale nie jestem ekspertem.

Ja kiedyś na podstawie tej sukienku zrobiłam inną - z cienkiej dzianiny i pozbyłam się zaszewek.
Moim zdaniem, jeżeli materiał rozciąga się wystarczająco to można tak zrobić. Jedyne czego bym się obawiała, to że przy dużym rozciągnięciu może prześwitywać.

Nie ma się na czym dużo rozciągać :lol:

@oliwia.turlej Jak pozbyłaś się zaszewek?

"Zaszyłam" je na wykroju (skleiłam zaszewki na linii szycia ze sobą).
Trzeba się liczyć z tym, że sklejenie zaszewek spowoduje wybulenie wykroju, ale tak powstały kształt po prostu wycięłam z materiału.
Frania
#167 Frania 2017-09-03 16:07
Cytuję ezelka:
Cytuję oliwia.turlej:
Cytuję Frania:
Cytuję ezelka:
Cytuję Joanna205:
Cytuję ezelka:
Cytuję Joanna205:
Cytuję ezelka:
@papavero czy jeśli wyrzucę zaszewki na górze sukienki, to czy to jakoś znacząco wpłynie na fason sukienki????

...od tak tego sie nie da trzeba ją gdzieś przenieść

Dlaczego??? rozumiem, że w przypadku tkaniny taki zabieg byłby niemożliwy, ale przy dzianinie też???

Ale to jest sukienka bardzo dopasowana i zaszewka modelująca biust jest moim zdaniem niezbędna ale??? @Katkos123 @Frania jak to jest z tą zaszewką )))

Ja bym chciała tego wykroju użyć do szycia sukienki i bluzki, przy czym bluzkę chcę bez tych cięć na górze, stąd moje pytanie. Wydawało mi się, że przy dzianinie, nie powinien być to problem, ale mogę się mylić.

@Joanna205
Z pewnością masz rację, zaszewka służy do wytworzenia odpowiedniej ilości miejsca na przykład na piersi. Czy można zaszewkę usunąć w tej sukience? Nie wiem. Lubię konstrukcję, interesuję się nią i coś tam robię we własnym zakresie, ale nie jestem ekspertem.

Ja kiedyś na podstawie tej sukienku zrobiłam inną - z cienkiej dzianiny i pozbyłam się zaszewek.
Moim zdaniem, jeżeli materiał rozciąga się wystarczająco to można tak zrobić. Jedyne czego bym się obawiała, to że przy dużym rozciągnięciu może prześwitywać.

Nie ma się na czym dużo rozciągać :lol:

@oliwia.turlej Jak pozbyłaś się zaszewek?
oliwia.turlej
#166 oliwia.turlej 2017-09-03 16:03
Cytuję ezelka:
Cytuję oliwia.turlej:
Cytuję Frania:
Cytuję ezelka:
Cytuję Joanna205:
Cytuję ezelka:
Cytuję Joanna205:
Cytuję ezelka:
@papavero czy jeśli wyrzucę zaszewki na górze sukienki, to czy to jakoś znacząco wpłynie na fason sukienki????

...od tak tego sie nie da trzeba ją gdzieś przenieść

Dlaczego??? rozumiem, że w przypadku tkaniny taki zabieg byłby niemożliwy, ale przy dzianinie też???

Ale to jest sukienka bardzo dopasowana i zaszewka modelująca biust jest moim zdaniem niezbędna ale??? @Katkos123 @Frania jak to jest z tą zaszewką )))

Ja bym chciała tego wykroju użyć do szycia sukienki i bluzki, przy czym bluzkę chcę bez tych cięć na górze, stąd moje pytanie. Wydawało mi się, że przy dzianinie, nie powinien być to problem, ale mogę się mylić.

@Joanna205
Z pewnością masz rację, zaszewka służy do wytworzenia odpowiedniej ilości miejsca na przykład na piersi. Czy można zaszewkę usunąć w tej sukience? Nie wiem. Lubię konstrukcję, interesuję się nią i coś tam robię we własnym zakresie, ale nie jestem ekspertem.

Ja kiedyś na podstawie tej sukienku zrobiłam inną - z cienkiej dzianiny i pozbyłam się zaszewek.
Moim zdaniem, jeżeli materiał rozciąga się wystarczająco to można tak zrobić. Jedyne czego bym się obawiała, to że przy dużym rozciągnięciu może prześwitywać.

Nie ma się na czym dużo rozciągać :lol:

W takim razie warto spróbować :D
ezelka
#165 ezelka 2017-09-03 15:59
Cytuję oliwia.turlej:
Cytuję Frania:
Cytuję ezelka:
Cytuję Joanna205:
Cytuję ezelka:
Cytuję Joanna205:
Cytuję ezelka:
@papavero czy jeśli wyrzucę zaszewki na górze sukienki, to czy to jakoś znacząco wpłynie na fason sukienki????

...od tak tego sie nie da trzeba ją gdzieś przenieść

Dlaczego??? rozumiem, że w przypadku tkaniny taki zabieg byłby niemożliwy, ale przy dzianinie też???

Ale to jest sukienka bardzo dopasowana i zaszewka modelująca biust jest moim zdaniem niezbędna ale??? @Katkos123 @Frania jak to jest z tą zaszewką )))

Ja bym chciała tego wykroju użyć do szycia sukienki i bluzki, przy czym bluzkę chcę bez tych cięć na górze, stąd moje pytanie. Wydawało mi się, że przy dzianinie, nie powinien być to problem, ale mogę się mylić.

@Joanna205
Z pewnością masz rację, zaszewka służy do wytworzenia odpowiedniej ilości miejsca na przykład na piersi. Czy można zaszewkę usunąć w tej sukience? Nie wiem. Lubię konstrukcję, interesuję się nią i coś tam robię we własnym zakresie, ale nie jestem ekspertem.

Ja kiedyś na podstawie tej sukienku zrobiłam inną - z cienkiej dzianiny i pozbyłam się zaszewek.
Moim zdaniem, jeżeli materiał rozciąga się wystarczająco to można tak zrobić. Jedyne czego bym się obawiała, to że przy dużym rozciągnięciu może prześwitywać.

Nie ma się na czym dużo rozciągać :lol:
oliwia.turlej
#164 oliwia.turlej 2017-09-03 15:53
Cytuję Frania:
Cytuję ezelka:
Cytuję Joanna205:
Cytuję ezelka:
Cytuję Joanna205:
Cytuję ezelka:
@papavero czy jeśli wyrzucę zaszewki na górze sukienki, to czy to jakoś znacząco wpłynie na fason sukienki????

...od tak tego sie nie da trzeba ją gdzieś przenieść

Dlaczego??? rozumiem, że w przypadku tkaniny taki zabieg byłby niemożliwy, ale przy dzianinie też???

Ale to jest sukienka bardzo dopasowana i zaszewka modelująca biust jest moim zdaniem niezbędna ale??? @Katkos123 @Frania jak to jest z tą zaszewką )))

Ja bym chciała tego wykroju użyć do szycia sukienki i bluzki, przy czym bluzkę chcę bez tych cięć na górze, stąd moje pytanie. Wydawało mi się, że przy dzianinie, nie powinien być to problem, ale mogę się mylić.

@Joanna205
Z pewnością masz rację, zaszewka służy do wytworzenia odpowiedniej ilości miejsca na przykład na piersi. Czy można zaszewkę usunąć w tej sukience? Nie wiem. Lubię konstrukcję, interesuję się nią i coś tam robię we własnym zakresie, ale nie jestem ekspertem.

Ja kiedyś na podstawie tej sukienku zrobiłam inną - z cienkiej dzianiny i pozbyłam się zaszewek.
Moim zdaniem, jeżeli materiał rozciąga się wystarczająco to można tak zrobić. Jedyne czego bym się obawiała, to że przy dużym rozciągnięciu może prześwitywać.
Frania
#163 Frania 2017-09-03 15:47
Cytuję ezelka:
Cytuję Joanna205:
Cytuję ezelka:
Cytuję Joanna205:
Cytuję ezelka:
@papavero czy jeśli wyrzucę zaszewki na górze sukienki, to czy to jakoś znacząco wpłynie na fason sukienki????

...od tak tego sie nie da trzeba ją gdzieś przenieść

Dlaczego??? rozumiem, że w przypadku tkaniny taki zabieg byłby niemożliwy, ale przy dzianinie też???

Ale to jest sukienka bardzo dopasowana i zaszewka modelująca biust jest moim zdaniem niezbędna ale??? @Katkos123 @Frania jak to jest z tą zaszewką )))

Ja bym chciała tego wykroju użyć do szycia sukienki i bluzki, przy czym bluzkę chcę bez tych cięć na górze, stąd moje pytanie. Wydawało mi się, że przy dzianinie, nie powinien być to problem, ale mogę się mylić.

@Joanna205
Z pewnością masz rację, zaszewka służy do wytworzenia odpowiedniej ilości miejsca na przykład na piersi. Czy można zaszewkę usunąć w tej sukience? Nie wiem. Lubię konstrukcję, interesuję się nią i coś tam robię we własnym zakresie, ale nie jestem ekspertem.
ezelka
#162 ezelka 2017-09-03 12:21
Cytuję Joanna205:
Cytuję ezelka:
Cytuję Joanna205:
Cytuję ezelka:
@papavero czy jeśli wyrzucę zaszewki na górze sukienki, to czy to jakoś znacząco wpłynie na fason sukienki????

...od tak tego sie nie da trzeba ją gdzieś przenieść

Dlaczego??? rozumiem, że w przypadku tkaniny taki zabieg byłby niemożliwy, ale przy dzianinie też???

Ale to jest sukienka bardzo dopasowana i zaszewka modelująca biust jest moim zdaniem niezbędna ale??? @Katkos123 @Frania jak to jest z tą zaszewką )))

Ja bym chciała tego wykroju użyć do szycia sukienki i bluzki, przy czym bluzkę chcę bez tych cięć na górze, stąd moje pytanie. Wydawało mi się, że przy dzianinie, nie powinien być to problem, ale mogę się mylić.
Joanna205
#161 Joanna205 2017-09-03 11:47
Cytuję ezelka:
Cytuję Joanna205:
Cytuję ezelka:
@papavero czy jeśli wyrzucę zaszewki na górze sukienki, to czy to jakoś znacząco wpłynie na fason sukienki????

...od tak tego sie nie da trzeba ją gdzieś przenieść

Dlaczego??? rozumiem, że w przypadku tkaniny taki zabieg byłby niemożliwy, ale przy dzianinie też???

Ale to jest sukienka bardzo dopasowana i zaszewka modelująca biust jest moim zdaniem niezbędna ale??? @Katkos123 @Frania jak to jest z tą zaszewką )))
ezelka
#160 ezelka 2017-09-03 11:29
Cytuję Joanna205:
Cytuję ezelka:
@papavero czy jeśli wyrzucę zaszewki na górze sukienki, to czy to jakoś znacząco wpłynie na fason sukienki????

...od tak tego sie nie da trzeba ją gdzieś przenieść

Dlaczego??? rozumiem, że w przypadku tkaniny taki zabieg byłby niemożliwy, ale przy dzianinie też???
Joanna205
#159 Joanna205 2017-09-03 11:06
Cytuję ezelka:
@papavero czy jeśli wyrzucę zaszewki na górze sukienki, to czy to jakoś znacząco wpłynie na fason sukienki????

...od tak tego sie nie da trzeba ją gdzieś przenieść
ezelka
#158 ezelka 2017-09-03 10:43
@papavero czy jeśli wyrzucę zaszewki na górze sukienki, to czy to jakoś znacząco wpłynie na fason sukienki????
papavero
#157 papavero 2017-01-26 10:45
Cytuję kaha2012:
@papavero czy coć zmieniło się w tym szablonie (44/180)??? "Pierwotny" szablon i zupełnie inne ma rękawy . Nowy rękaw jest o ok. 3cm węższy, ma inną główkę.... Miałam w planie poprawić niedokończoną sukienkę, wydrukowałam nowy szablon i okazało się że on różni się zasadniczo. No chyba że z tym moim rozmiarem coś jest nie tak???

Dużo szablonów starszych przygotowywanych jest zupełnie od nowa. Więc elementy mogą się różnić. Tutaj zrobiłam od nowa rękaw. Tamten niepotrzebnie miał wdanie na główce, w dzianinie jest to niepotrzebne. Nie przeszkadzało ale nie ma takiej potrzeby. Możesz wykorzystać jeden lub drugi, który wolisz. Oba będą pasować.
kaha2012
#156 kaha2012 2017-01-26 10:31
@papavero czy coć zmieniło się w tym szablonie (44/180)??? "Pierwotny" szablon i zupełnie inne ma rękawy . Nowy rękaw jest o ok. 3cm węższy, ma inną główkę.... Miałam w planie poprawić niedokończoną sukienkę, wydrukowałam nowy szablon i okazało się że on różni się zasadniczo. No chyba że z tym moim rozmiarem coś jest nie tak???
oliwia.turlej
#155 oliwia.turlej 2016-12-01 19:11
Cytuję Joanna205:
@oliwia.turlej rewelacja


Dziękuję bardzo :)
Również zapraszam do obejrzenia innych materiałów na moim kanale, mam nadzieję, że również się spodobają.
Joanna205
#154 Joanna205 2016-12-01 19:04
@oliwia.turlej rewelacja
oliwia.turlej
#153 oliwia.turlej 2016-12-01 18:55
Przedstawiam paniom moją realizację owej sukienki, niestety nie ma możliwości dodania z linku, dlatego w komantarzu przedstawiam film, w której prezentuję ową sukienkę w trzech stylizacjach. Mam nadzieję, że się paniom spodoba, życzę miłego oglądania:
Joanna205
#152 Joanna205 2016-11-05 21:08
Cytuję FF:
Cytuję Joanna205:
Cytuję zabakarola:
Dlaczego plecy z 2 kawałków? Kto wytłumaczy laikowi czemu ma to służyć?

Dlatego,że w szwie trzeba wszyć zamek kryty 45 - 50cm

Raczej "można" niż "trzeba". Ja skroiłam tył w jednym kawałku, bo dzianina była rozciągliwa.

Mając tak rozciagliwa to sie zgodzę ja szylamz punto i nie wchodziła opcja bez zamka. Pozatym wszywajac go swobodniej nakłada sie tak dopasowana sukienke.
FF
#151 FF 2016-11-05 21:04
Cytuję Joanna205:
Cytuję zabakarola:
Dlaczego plecy z 2 kawałków? Kto wytłumaczy laikowi czemu ma to służyć?

Dlatego,że w szwie trzeba wszyć zamek kryty 45 - 50cm

Raczej "można" niż "trzeba". Ja skroiłam tył w jednym kawałku, bo dzianina była rozciągliwa.
zabakarola
#150 zabakarola 2016-11-05 18:29
Cytuję Joanna205:
Cytuję zabakarola:
Dlaczego plecy z 2 kawałków? Kto wytłumaczy laikowi czemu ma to służyć?

Cytuję zabakarola:
Dlaczego plecy z 2 kawałków? Kto wytłumaczy laikowi czemu ma to służyć?

Dlatego,że w szwie trzeba wszyć zamek kryty 45 - 50cm


Ooooo ja lama - nie ogarnęłam tego :D
Joanna205
#149 Joanna205 2016-11-05 17:31
Cytuję zabakarola:
Dlaczego plecy z 2 kawałków? Kto wytłumaczy laikowi czemu ma to służyć?

Cytuję zabakarola:
Dlaczego plecy z 2 kawałków? Kto wytłumaczy laikowi czemu ma to służyć?

Dlatego,że w szwie trzeba wszyć zamek kryty 45 - 50cm
zabakarola
#148 zabakarola 2016-11-05 17:27
Dlaczego plecy z 2 kawałków? Kto wytłumaczy laikowi czemu ma to służyć?
lefcio
#147 lefcio 2016-07-16 18:39
Ja mam 171, uszylam ją na 168 i mi pasuje. Ale inne brałam na 168 i zaszewki biustowe w tamtych były nie tam gdzie powinny.
Frania
#146 Frania 2016-07-16 16:15
Cytuję aniakopec:
mam 164 cm wzrostu, lepiej pobrać wykrój 162 czy 168?

Dzień dobry,
Polecam ten artykuł "Przygotowanie do szycia" https://papavero.pl/article?id=1750
Mam nadzieję, że pomoże znaleźć odpowiedź na pytanie.
aniakopec
#145 aniakopec 2016-07-16 13:36
mam 164 cm wzrostu, lepiej pobrać wykrój 162 czy 168?
papavero
#144 papavero 2016-02-12 18:18
Cytuję Anjuszka:
tak mi się spodobało :)

No to wpadłaś jak śliwka w kompot.
Anjuszka
#143 Anjuszka 2016-02-12 18:05
Nie ma w domu żadnego fotografa, dlatego sukienka sama się do Was uśmiecha :) obiecuję, że kolejna będzie na mnie! bo właśnie szukam,jaką jeszcze uszyć, tak mi się spodobało :)
KamilaKasz
#142 KamilaKasz 2016-02-12 17:50
Cytuję papavero:
Cytuję Anjuszka:
Proszę bardzo :) poszłam za ciosem, uszyłam jeszcze dzianinową z raglanowymi rękawami, już dawno ściągnęłam wykrój, bo marzyłam o takiej, ale bałam się, że to bardzo trudne zadanie, a jednak się udało :D zaraz wkleję, tam gdzie wykrój jej

Ojoj, ale czegoś w tej sukience brakuje :-)

usmiechu!!!
papavero
#141 papavero 2016-02-12 17:36
Cytuję Anjuszka:
Proszę bardzo :) poszłam za ciosem, uszyłam jeszcze dzianinową z raglanowymi rękawami, już dawno ściągnęłam wykrój, bo marzyłam o takiej, ale bałam się, że to bardzo trudne zadanie, a jednak się udało :D zaraz wkleję, tam gdzie wykrój jej

Ojoj, ale czegoś w tej sukience brakuje :-)
Anjuszka
#140 Anjuszka 2016-02-12 16:35
Proszę bardzo :) poszłam za ciosem, uszyłam jeszcze dzianinową z raglanowymi rękawami, już dawno ściągnęłam wykrój, bo marzyłam o takiej, ale bałam się, że to bardzo trudne zadanie, a jednak się udało :D zaraz wkleję, tam gdzie wykrój jej
AQ33
#139 AQ33 2016-02-12 12:03
Cytuję Anjuszka:
Uszyłam pierwszą w moim życiu sukienkę! Pękam z dumy! Kocham papavero i dziękuję, że jesteście!

Koniecznie pokaż, też taka mam i jestem z niej przezadowolona :D
papavero
#138 papavero 2016-02-12 11:52
Cytuję Anjuszka:
Uszyłam pierwszą w moim życiu sukienkę! Pękam z dumy! Kocham papavero i dziękuję, że jesteście!

Pokaż to my też się pozachwycamy :-)
Anjuszka
#137 Anjuszka 2016-02-12 11:01
Uszyłam pierwszą w moim życiu sukienkę! Pękam z dumy! Kocham papavero i dziękuję, że jesteście!
sroka
#136 sroka 2016-01-06 13:36
Ratunku! dodałam w realizacjach wykroju wszystkie zrobione zdjęcia zamiast jednego. Papavero, możesz je usunąć?
Niteczka82
#135 Niteczka82 2016-01-01 16:24
Cytuję katkos123:
Niebieska sukienka miala byc ostatnia w starym roku, ale wyszlo na to, ze jest pierwsza a nowym roku. Bardzo podoba sie mezowi, wiec bede w niej chodzic glownie w domu - niech facet tez cos ma z tego mojego szycia ;-) .

Oj to chodź ile się da :) Zasłużył na to :)
katkos123
#134 katkos123 2016-01-01 16:15
Niebieska sukienka miala byc ostatnia w starym roku, ale wyszlo na to, ze jest pierwsza a nowym roku. Bardzo podoba sie mezowi, wiec bede w niej chodzic glownie w domu - niech facet tez cos ma z tego mojego szycia ;-) .
Mimbla13
#133 Mimbla13 2015-12-19 19:13
Cytuję katkos123:
Sukienka miala byc dwukolorowa, asymetryczna i dluzsza, ale okazalo sie ze za duzo tych atrakcji bylo naraz... Wiec powstana dwie osobne sukienki. Pierwsza to klasyczna mala czarna, gdzie jedyna fanaberia jest wykonczenie dolu zakladkami (szkoda bylo tak po prostu na dole obcinac).


Naprawdę super ci wyszło :-)
Niteczka82
#132 Niteczka82 2015-12-19 12:15
Cytuję katkos123:
Sukienka miala byc dwukolorowa, asymetryczna i dluzsza, ale okazalo sie ze za duzo tych atrakcji bylo naraz... Wiec powstana dwie osobne sukienki. Pierwsza to klasyczna mala czarna, gdzie jedyna fanaberia jest wykonczenie dolu zakladkami (szkoda bylo tak po prostu na dole obcinac).

Co to za materiał?Bardzo fajny ten dół:)
katkos123
#131 katkos123 2015-12-19 11:03
Sukienka miala byc dwukolorowa, asymetryczna i dluzsza, ale okazalo sie ze za duzo tych atrakcji bylo naraz... Wiec powstana dwie osobne sukienki. Pierwsza to klasyczna mala czarna, gdzie jedyna fanaberia jest wykonczenie dolu zakladkami (szkoda bylo tak po prostu na dole obcinac).
Joanna205
#130 Joanna205 2015-12-04 20:03
Pięknie układają się te zaszewki na dekolcie moja wersja z wzorem chińskiej porcelany haha
Mimbla13
#129 Mimbla13 2015-11-14 09:20
Fajnie wyszła. Jaki wesoły zestaw :-)
Niteczka82
#128 Niteczka82 2015-11-14 08:26
Cytuję katkos123:
Cytuję Niteczka82:
Uszyłam bluzkę z wykroju sukienki :)

Na przod widac braklo troche materialu :P :eek: . Bluzka wyglada na sporo szersza od sukienki. Poszerzalas cos przy krojeniu, czy to tylko roznica wynikajaca z uzycia roznych dzianin?

Poszerzałam, sporo, bo ta dzianina prawie wcale się nie rozciąga. Tył chciałam z taką klapką na tyłek :D
katkos123
#127 katkos123 2015-11-14 00:07
Cytuję Niteczka82:
Uszyłam bluzkę z wykroju sukienki :)

Na przod widac braklo troche materialu :P :eek: . Bluzka wyglada na sporo szersza od sukienki. Poszerzalas cos przy krojeniu, czy to tylko roznica wynikajaca z uzycia roznych dzianin?
Niteczka82
#126 Niteczka82 2015-11-13 20:43
Uszyłam bluzkę z wykroju sukienki :)
BlankaXxX
#125 BlankaXxX 2015-10-07 22:58
Cytuję gojami:
Cytuję BlankaXxX:
mam problem ze wszyciem rękawa, ponieważ na wydruku suk. brakuje znaczka jest tylko na wyk. z rękawa i nie wiem czy on ma być do tyłu wszyty czy do przodu, próbowałam na dwa sposoby i zostaje mi spory nadmiar części rękawa, proszę wskazówką :)

Na wykroju rękawa są zaznaczone nacinki w dwóch miejscach. Ten na górze, mniej więcej pośrodku łuku, jest miejscem, w którym musi się stykać ze szwem ramienia, a drugi wskazuje stronę przyłożenia i wszycia rękawa - tzn. przód. Łagodniejszy łuk rękawa przyszywamy do tyłu sukienki. :-) Mam nadzieję, że trochę pomogłam
aaaaaaaaa, jeszcze dodam, że obwód rękawa jest ok 2-3 cm szerszy i trzeba go wdać (przymarszczyć) przyszywając do sukienki, po 10 cm w obie strony od górnego nacinka.

uszyta, wyszła super, dziękuję za pomoc :)
gojami
#124 gojami 2015-10-07 15:18
Cytuję BlankaXxX:
mam problem ze wszyciem rękawa, ponieważ na wydruku suk. brakuje znaczka jest tylko na wyk. z rękawa i nie wiem czy on ma być do tyłu wszyty czy do przodu, próbowałam na dwa sposoby i zostaje mi spory nadmiar części rękawa, proszę wskazówką :)

Na wykroju rękawa są zaznaczone nacinki w dwóch miejscach. Ten na górze, mniej więcej pośrodku łuku, jest miejscem, w którym musi się stykać ze szwem ramienia, a drugi wskazuje stronę przyłożenia i wszycia rękawa - tzn. przód. Łagodniejszy łuk rękawa przyszywamy do tyłu sukienki. :-) Mam nadzieję, że trochę pomogłam
aaaaaaaaa, jeszcze dodam, że obwód rękawa jest ok 2-3 cm szerszy i trzeba go wdać (przymarszczyć) przyszywając do sukienki, po 10 cm w obie strony od górnego nacinka.
BlankaXxX
#123 BlankaXxX 2015-10-07 15:00
mam problem ze wszyciem rękawa, ponieważ na wydruku suk. brakuje znaczka jest tylko na wyk. z rękawa i nie wiem czy on ma być do tyłu wszyty czy do przodu, próbowałam na dwa sposoby i zostaje mi spory nadmiar części rękawa, proszę wskazówką :)
malgorzatalukasik
#122 malgorzatalukasik 2015-08-18 13:35
Cytuję papavero:

Możesz wykroić z całości. Tylko musisz go wyrównać do linii prostej, bo on jest delikatnie wymodelowany. Ale przy rozciągliwej dzianinie możesz sobie skorygować po swojemu.


Rzeczywiście, nawet nie zauważyłam tego wymodelowania. Trudnością na pewno będzie dla mnie także wykończenie dekoltu, ale o to dopytam już w trakcie szycia. Ślicznie dziękuję za odpowiedź.
papavero
#121 papavero 2015-08-18 13:19
Cytuję malgorzatalukasik:
czy mogę wykroić tył w całości. Jakie to ma znaczenie? Z jednego kawałka moim zdaniem byłoby łatwiej i chyba ładniej bez tego pionowego szwu?


Możesz wykroić z całości. Tylko musisz go wyrównać do linii prostej, bo on jest delikatnie wymodelowany. Ale przy rozciągliwej dzianinie możesz sobie skorygować po swojemu.
malgorzatalukasik
#120 malgorzatalukasik 2015-08-18 13:04
Cześć Dziewczyny,
to moje początki z szyciem, więc błagam o litość jeśli będę pisała jakieś głupoty, liczę na waszą wyrozumiałość i dobre rady.
Mam już gotowy papierowy wykrój i jak tylko dostanę overlock i nauczę się go obsługiwać to mam zamiar uszyć tę sukienkę. Zastanawia mnie jedno. Czy tył tej sukienki musi być z dwóch kawałków, czy mogę wykroić tył w całości. Jakie to ma znaczenie? Z jednego kawałka moim zdaniem byłoby łatwiej i chyba ładniej bez tego pionowego szwu?
sengalus
#119 sengalus 2015-06-24 18:49
Cytuję werka92:
mam już dwie i zastanawiam się nad trzecią tym razem w kolorze kobaltu...

Werka92, pochwal się sukienkami. Chętnie obejrzymy.
werka92
#118 werka92 2015-06-24 13:06
mam już dwie i zastanawiam się nad trzecią tym razem w kolorze kobaltu...
Niteczka82
#117 Niteczka82 2015-05-27 18:14
Cytuję papavero:
Cytuję Niteczka82:
Cytuję papavero:
Jakie śliczne sukienki. NIteczko pięknie wyglądasz. Koniczynkę przegapiłam ale też piękna sukienka, nawet dwie :-)

Ach, ach, dziękuję :P

Ciesz się ciesz, bo zazdrosne baby nie lubią ładniejszych od siebie, i wieczorem będziemy wbijały jakieś szpile w zdjęcie, cobyś przytyła :P

E no ja taka przeciętna kobieta po dzieciach(nie mam chudości w genach ani czasu na ćwiczenia) skóra wisi na brzuchu i waga się buja, bo teraz szarlotki co chwile teściowa podstawia, albo robię wafla z mleka skondensowanego- no i jak tu nie zjeść. Za chiny nie wiem jak się tego pozbyć :/
A na zdjęciu brzuch się wciągnie i nie widać :D Także nie kłujcie nic ;)
Ale Papavero, jakby się dało to ja mogę się z Tobą zamienić dekoltem :D Bo ja nie mam czym oddychać :(
papavero
#116 papavero 2015-05-27 16:17
Cytuję Niteczka82:
Cytuję papavero:
Jakie śliczne sukienki. NIteczko pięknie wyglądasz. Koniczynkę przegapiłam ale też piękna sukienka, nawet dwie :-)

Ach, ach, dziękuję :P

Ciesz się ciesz, bo zazdrosne baby nie lubią ładniejszych od siebie, i wieczorem będziemy wbijały jakieś szpile w zdjęcie, cobyś przytyła :P
Niteczka82
#115 Niteczka82 2015-05-27 16:11
Cytuję papavero:
Jakie śliczne sukienki. NIteczko pięknie wyglądasz. Koniczynkę przegapiłam ale też piękna sukienka, nawet dwie :-)

Ach, ach, dziękuję :P
papavero
#114 papavero 2015-05-27 15:56
Jakie śliczne sukienki. NIteczko pięknie wyglądasz. Koniczynkę przegapiłam ale też piękna sukienka, nawet dwie :-)
Niteczka82
#113 Niteczka82 2015-05-27 14:17
Nareszcie uszyta :D


koniczynka
#112 koniczynka 2014-01-23 15:21
:D
trochę zeszło, niemniej dwie kolejne realizacje z tego wykroju na modelu w postaci siostry :)

Powstały i dwie bluzki, ale wyjechały....

Wersja z kwiatem, wyszła cudnie i dokładnie, ale foto nam nie wyszło :)


Wersja gładka:
papavero
#111 papavero 2013-12-07 11:28
Cytuję koniczynka:


Widzę, że wybrałam o 1 rozmiar za duży - to ze strachu , że się nie zmieszczę.....

Bardzo ładna sukienka :-) Z dzianiny mogłaby być węższa, ale spokojnie taką szerszą też można nosić. Teraz czekam na drugą realizację ;-)
koniczynka
#110 koniczynka 2013-12-07 11:22


Widzę, że wybrałam o 1 rozmiar za duży - to ze strachu , że się nie zmieszczę.....
koniczynka
#109 koniczynka 2013-12-06 20:26
Obiecuję, tylko dzienne światełko poświeci:)
papavero
#108 papavero 2013-12-06 13:45
Cytuję koniczynka:
MAM!!! Uszyłam, wykonałam, jest piękna! Faktycznie bardzo przyjemna i łatwa w szyciu!

Juz zamówiłam materiał na kiecusię w innych kolorach;)

No to pokaż :-)
koniczynka
#107 koniczynka 2013-12-06 13:03
MAM!!! Uszyłam, wykonałam, jest piękna! Faktycznie bardzo przyjemna i łatwa w szyciu!

Juz zamówiłam materiał na kiecusię w innych kolorach;)
donerica
#106 donerica 2013-09-21 22:50
My version of this dress ... looks very Jackie O. ... :roll: //www.papavero.pl/galeria/22955-donerica/album?albumid=1388
kociaczek
#105 kociaczek 2013-07-11 10:27
Cytuję mamao:
Sukienka bardzo i się podoba!! Mam tylko pytanie i bardzo proszę o odpowiedź.
Niestety nie posiadam overlocka i długo mieć nie będę. W maszynie mam ścieg "overlockowy" Czy mogę do uszycia tej sukienki użyć do zwykłej maszyny nici elastycznych?
Bardzo proszę o odpowiedź :))

tak nici elastyczne jak najbardziej ale z uwagi na ich budowę proponuję użyc tylko do bębenka - ja szyję w ten sposób - ale myślę że przy owerlokowym tez będzie ok.
grahasil
#104 grahasil 2013-07-11 09:43
Cytuję mamao:
Sukienka bardzo i się podoba!! Mam tylko pytanie i bardzo proszę o odpowiedź.
Niestety nie posiadam overlocka i długo mieć nie będę. W maszynie mam ścieg "overlockowy" Czy mogę do uszycia tej sukienki użyć do zwykłej maszyny nici elastycznych?
Bardzo proszę o odpowiedź :))



We wcześniejszych latach gdy nie miałam overloka szyłam niewielkim zygzakiem i nitka przy naciągnięciu szwa nie pękała. Nie wiem jak zachowuje się nic elastyczna, może będzie Ok.
Najlepszym sposobem jest zrobienie próbki.
mamao
#103 mamao 2013-07-11 05:23
Sukienka bardzo i się podoba!! Mam tylko pytanie i bardzo proszę o odpowiedź.
Niestety nie posiadam overlocka i długo mieć nie będę. W maszynie mam ścieg "overlockowy" Czy mogę do uszycia tej sukienki użyć do zwykłej maszyny nici elastycznych?
Bardzo proszę o odpowiedź :))
Thanh Tam
#102 Thanh Tam 2013-07-05 03:54
wow!!! I love this dress form. I will try to tailor it beautifully. Thank you very much papavero.
chiboogi
#101 chiboogi 2013-06-23 13:00
Mam już czerwoną, czarną a teraz jeszcze letnią w kwiaty :-)
univira
#100 univira 2013-04-28 13:31
Cytuję kolin22:
jaką dzianinę wybrać, jestem laikiem i chcę pierwszy raz coś uszyć.

no właśnie ja też jeszcze nic nie uszyłam i zastanawiam się czy będę umiała np wszyć rękawy?
Ula
#99 Ula 2013-04-07 18:13
Zgadzam się: szyje się szybko i nosi się bardzo wygodnie:P
A to link do mojej sukienki:)
//www.papavero.pl/galeria/4228-ula/album?albumid=1116
jagoooodka
#98 jagoooodka 2013-04-07 18:09
Moja sukienka:
//www.papavero.pl/galeria/17977-jagoooodka/photo?albumid=1030&photoid=11208
Szyje się obłędnie szybko :-)
lizawieta
#97 lizawieta 2013-04-03 23:24
Uszyłam ją sobie ze starej i mam teraz nową:
kolin22
#96 kolin22 2013-03-26 16:45
Bardzo dziękuję za podpowiedz. jak kupię coś ładnego dam znać. :-)
kociaczek
#95 kociaczek 2013-03-26 13:39
ja kupuję w sklepie stacjonarnym w Poznaniu ale firma ma równiez sprzedaz poprzez allegro http://allegro.pl/lacosta-gruba-dzianina-jersey-13-kolorow-i3103749668.html
Liliana
#94 Liliana 2013-03-26 13:00
Cytuję piekara114:
Cytuję kociaczek:
kolin22 możesz wybrac punto (tańsze) albo lacostę


A możesz dać namiar, gdzie można kupić sprawdzoną lacostę?
Tą którą znalazłam nie bardzo jakościowo.
Dzięki

Też bym chciała mieć taki namiar :)
piekara114
#93 piekara114 2013-03-26 12:49
Cytuję kociaczek:
kolin22 możesz wybrac punto (tańsze) albo lacostę


A możesz dać namiar, gdzie można kupić sprawdzoną lacostę?
Tą którą znalazłam nie bardzo jakościowo.
Dzięki
kociaczek
#92 kociaczek 2013-03-26 10:08
kolin22 możesz wybrac punto (tańsze) albo lacostę obie dobrze się szyje choć myślę zę dla osoby poczatkującej lepsza byłaby lacosta , ja tą sukienkę szyłam z obu dzianin, dodatkowo szyłam również z punto pokrytego koronką (na zdjęciu powyżej morski kolor a lacosta bordowy)Cytuję kolin22:
jaką dzianinę wybrać, jestem laikiem i chcę pierwszy raz coś uszyć.
kolin22
#91 kolin22 2013-03-25 20:34
jaką dzianinę wybrać, jestem laikiem i chcę pierwszy raz coś uszyć.
papavero
#90 papavero 2013-03-19 22:20
Edi, pokaż koniecznie! :)
edi
#89 edi 2013-03-19 21:14
Papavero sukienka jest super:) właśnie ją uszyłam MOJA PIERWSZA SUKIENKA.
teresa63
#88 teresa63 2013-02-07 10:48
Cytuję papavero:
Cytuję teresa63:
jedna codzienna a druga wieczorowa

No to chociaż jedną pokaż :-) A najlepiej dwie

pokażę .. ,tylko potrzebna sesja zdjęciowa :) a do tego też trzeba czasu.
papavero
#87 papavero 2013-02-07 10:37
Cytuję teresa63:
jedna codzienna a druga wieczorowa

No to chociaż jedną pokaż :-) A najlepiej dwie
teresa63
#86 teresa63 2013-02-07 10:33
jedna codzienna a druga wieczorowa
teresa63
#85 teresa63 2013-02-07 10:32
nareszcie i ja uszyłam DWIE !! sukienki z tego wykroju, zajęło mi to po jednym wieczorze, jestem przeszczęśliwa :).
kociaczek
#84 kociaczek 2013-02-03 20:52
Cytuję papavero:
Cytuję Tunisko:
Dziewczyny, ja nie posiadam overloka a sukienkę już mam :-) Szyłam ją (łącznie z krojeniem materiału) ok 3 godzin, bo jestem początkująca. Szyje się jak marzenie! Sukienka jest z dzianiny punto i szyłam całość drobniutkim zygzakiem, więc szew jest elastyczny a wykończenia zrobiłam podwójną igłą. Zaszewki wyglądają rewelacyjnie!
Dziękuję papavero!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pozdrawiam

Najfajniejsze podziękowanie to zdjęcie :-) Zawsze dodają energii do dalszej pracy :)

OGROMNE podziękowanie za ten wykrój :) mam jż 5 takich sukienek na swoim koncie i 2 bluzeczki na jej bazie :) nie ukrywam - wykrój zrobił furorę :lol:
papavero
#83 papavero 2013-02-03 11:53
Cytuję Tunisko:
Bardzo chętnie się pochwalę,tylko podpowiedzcie proszę technicznie - jak dodaje się zdjęcie?
Pozdrawiam- Iza

//www.papavero.pl/nieco-o-nas-czyli-autoreklama/539-pomoc-techniczna.html#Jak%20dodac%20zdjecia%20do%20wlasnej%20galerii
Tunisko
#82 Tunisko 2013-02-03 09:12
Bardzo chętnie się pochwalę,tylko podpowiedzcie proszę technicznie - jak dodaje się zdjęcie?
Pozdrawiam- Iza
papavero
#81 papavero 2013-02-01 21:24
Cytuję Tunisko:
Dziewczyny, ja nie posiadam overloka a sukienkę już mam :-) Szyłam ją (łącznie z krojeniem materiału) ok 3 godzin, bo jestem początkująca. Szyje się jak marzenie! Sukienka jest z dzianiny punto i szyłam całość drobniutkim zygzakiem, więc szew jest elastyczny a wykończenia zrobiłam podwójną igłą. Zaszewki wyglądają rewelacyjnie!
Dziękuję papavero!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pozdrawiam

Najfajniejsze podziękowanie to zdjęcie :-) Zawsze dodają energii do dalszej pracy :)
Tunisko
#80 Tunisko 2013-02-01 21:02
Dziewczyny, ja nie posiadam overloka a sukienkę już mam :-) Szyłam ją (łącznie z krojeniem materiału) ok 3 godzin, bo jestem początkująca. Szyje się jak marzenie! Sukienka jest z dzianiny punto i szyłam całość drobniutkim zygzakiem, więc szew jest elastyczny a wykończenia zrobiłam podwójną igłą. Zaszewki wyglądają rewelacyjnie!
Dziękuję papavero!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pozdrawiam
annes
#79 annes 2013-01-26 11:52
super sukienka :) jej nie wiedizałam, że do dzianin jest jakaś specjalna tasma zabezpieczajaca przed rozciąganiem :) popytam w pasmanterii
Engel
#78 Engel 2013-01-21 07:57
Engel
#77 Engel 2013-01-21 07:52

Czarna dzianinowa sukienka
chiboogi
#76 chiboogi 2013-01-19 13:15
Moja wersja czarna:
malpazla
#75 malpazla 2013-01-18 22:54
Cytuję papavero:
Dobra, kolejne zmiany. Jak Wam się podoba kolejny rysunek. Trochę chaotycznie wprowadzane zmiany, ale za to na stałe :-)


mi się podoba, przyda się ;)
papavero
#74 papavero 2013-01-18 22:47
Dobra, kolejne zmiany. Jak Wam się podoba kolejny rysunek. Trochę chaotycznie wprowadzane zmiany, ale za to na stałe :-)
UrsaMinor
#73 UrsaMinor 2013-01-17 12:43
Cytuję baflo:
Przecież dziewczyny pokazywały uszyte z tego wykroju sukienki i były dobre - to chyba problem nie tkwi w wykroju?

Papavero oraz Ania z ekipy Papavero twierdziły, że tamta sukienka była skonstruowana z myślą o zdecydowanie elastycznych materiałach, więc na średnio rozciągliwej dzianinie wykrój po prostu "nie działał". Tutaj na oko ten problem nie powinien występować, chyba, że ktoś próbował szyć tę sukienkę z tkaniny, a nie dzianiny. Natomiast rękaw jest wąski, więc może być dla kogoś po prostu zbyt wąski.