Zaczynamy jak zwykle od przygotowania szablonu na bluzkę, sukienkę lub żakiet. To od nas zależy do jakiego modelu przygotujemy taką piękną stójkę.

Kliknij aby powiększyć

Składamy przód i tył ramionami.

Kliknij aby powiększyć

Nasz przód i tył miał bardzo mały dekolt. W tej chwili możemy zadecydować o ile go powiększyć. Czerwona linia to góra stójki, spójrz na rysunek, zobaczysz, iż dekolt powiększony został na niekorzyść ramienia. Mówiąc prościej, zawężymy ramiona tworząc dekolt o kształcie łódki.

Kliknij aby powiększyć

Przyglądając się bliżej naszemu obrazkowi widzimy, iż z przodu czerwona linia nie pokrywa się z wcześniejszą linią dekoltu. Została ona podniesiona o 1 cm do góry.

Kliknij aby powiększyć

Teraz czas na dorysowanie dołu stójki. Znów, dla ułatwienia, nowa linia została pokolorowana na czerwono. Znajduje się dokładnie 6 cm poniżej górnej części stójki. Dlaczego 6cm? Dlatego, iż osobiście miałam ochotę na taką wysoką stójkę, Ty możesz wysokość stójki dobrać do swoich potrzeb i upodobań.

Kliknij aby powiększyć

Mamy już kawałek szablonu, który zostanie poddany dalszej obróbce. Ten pomalowany element odrysowujemy na osobną kartę i zabieramy się za niego od razu.

Kliknij aby powiększyć

W tym kroku powyższy kolorowy kawałek papieru rozkładamy na dwa. Przód i tył. Na poniższym obrazku przód znajduje się po lewej stronie, tył po prawej.

Kliknij aby powiększyć

Nasza stójka na środku tyłu i przodu powinna ładnie przylegać do sylwetki. Dlatego w tych miejscach nie będziemy nic psuć ani poprawiać. Zajmiemy się tylko tymi obszarami, które znajdują się przy ramionach. Z przodu zostały narysowane 3 czerwone linie, z tyłu 3 zielone. W tych miejscach dodamy nieco tkaniny, która spowoduje piękne odstawanie stójki od naszego ciała.

Kliknij aby powiększyć

Przecinamy nożyczkami wzdłuż kolorowych linii i rozkładamy nasze wykroje jak wachlarze. W każdym z tych miejsc dodajemy około 6-7 mm.

Kliknij aby powiększyć

Oczywiście nie zostawiamy takiego niedokończonego wachlarza. Spójrz poniżej w jaki sposób zostały wymodelowane góry stójki. W takiej pracy nieodłącznym i nieocenionym przyrządem jest krawiecki krzywik.

Kliknij aby powiększyć

Wymodelowane elementy należy jeszcze nieco poprawić. Po pierwsze dodajemy im jeszcze trochę tkaniny na ich końcach. Spójrz uważnie, iż dodane zostały jedynie trójkąty poszerzające górę stójki. W ten sposób dodaliśmy po około 1 cm zarówno z przodu jak i z tyłu. Powiększ rysunek, aby zobaczyć, iż linie te od razu zostały wymodelowane za pomocą krzywików krawieckich.

Kliknij aby powiększyć

Drugą operacją, która została wykonana w kroku powyżej, było dodanie kresek, które oznaczają nitkę prostą na szablonie. Kreski te są równoległe do środka przodu oraz środka tyłu.

Kliknij aby powiększyć

Teraz nie pozostaje nic innego jak uszycie pięknej sukienki lub idealnego żakietu w stylu Jackie Kennedy.

 

Komentarze

AnnaR
#9 AnnaR 2016-08-23 14:39
Cytuję papavero:
Cytuję AnnaR:
Cytuję papavero:
Dziewczęta, Wy mówicie o 1 cm na końcu stójki? Czy o podnoszeniu na środku przodu? Z resztą sobie bezbłędnie poradziłyście, ale tu mam wątpliwość o czym mowa.


O podnoszeniu na srodku przodu. Czy im bardziej poglebiam/wydluzam lodke w bok (do ramion) temu podnoszeniu na srodku przodu wzrasta wartosc? Jesli tak, to jest jakas proporcja/zaleznosc?

Nie ma jakiejś magicznej reguły. Wystarczy przyjąć ten 1 cm, a dopiero po przeszyciu próbnym zadecydować, czy chcesz coś zmienić w fasonie.

Dziekuje za odpowiedz.
papavero
#8 papavero 2016-08-23 14:31
Cytuję AnnaR:
Cytuję papavero:
Dziewczęta, Wy mówicie o 1 cm na końcu stójki? Czy o podnoszeniu na środku przodu? Z resztą sobie bezbłędnie poradziłyście, ale tu mam wątpliwość o czym mowa.


O podnoszeniu na srodku przodu. Czy im bardziej poglebiam/wydluzam lodke w bok (do ramion) temu podnoszeniu na srodku przodu wzrasta wartosc? Jesli tak, to jest jakas proporcja/zaleznosc?

Nie ma jakiejś magicznej reguły. Wystarczy przyjąć ten 1 cm, a dopiero po przeszyciu próbnym zadecydować, czy chcesz coś zmienić w fasonie.
AnnaR
#7 AnnaR 2016-08-23 14:15
Cytuję papavero:
Dziewczęta, Wy mówicie o 1 cm na końcu stójki? Czy o podnoszeniu na środku przodu? Z resztą sobie bezbłędnie poradziłyście, ale tu mam wątpliwość o czym mowa.


O podnoszeniu na srodku przodu. Czy im bardziej poglebiam/wydluzam lodke w bok (do ramion) temu podnoszeniu na srodku przodu wzrasta wartosc? Jesli tak, to jest jakas proporcja/zaleznosc?
papavero
#6 papavero 2016-08-23 13:24
Dziewczęta, Wy mówicie o 1 cm na końcu stójki? Czy o podnoszeniu na środku przodu? Z resztą sobie bezbłędnie poradziłyście, ale tu mam wątpliwość o czym mowa.
AnnaR
#5 AnnaR 2016-08-23 12:50
Cytuję Joanna205:
Cytuję AnnaR:
Tak, Joanna, zeby lodka konczyla sie blizej rekawa. Dziekuje za odpowiedzi.

Wydaje mi się ale tu już strzelam,ze trzeba tez bedzie podnieść o ten 1 cm z przodu

Tak, na pewno trzeba podniesc, ale czy wiecej nic o 1 cm? Moze ktos jeszcze ma pomysl, czy 1 cm to stala wartosc i od czego zalezy?
Joanna205
#4 Joanna205 2016-08-23 10:03
Cytuję AnnaR:
Tak, Joanna, zeby lodka konczyla sie blizej rekawa. Dziekuje za odpowiedzi.

Wydaje mi się ale tu już strzelam,ze trzeba tez bedzie podnieść o ten 1 cm z przodu
AnnaR
#3 AnnaR 2016-08-23 09:45
Tak, Joanna, zeby lodka konczyla sie blizej rekawa. Dziekuje za odpowiedzi.
Joanna205
#2 Joanna205 2016-08-23 08:15
Spr odp.
1. Tak
2, Tak
3, Chcesz głębiej na ramionach osadzić stójkę tzn zrobić większą łódkę dobrze rozumiem?
AnnaR
#1 AnnaR 2016-08-23 00:13
Czy ktos juz probowal wykonac te konstrukcje?
Mam kilka pytan:
1) Domyslam sie, ze kroj zakietu przodu i tylu ucinamy po nowej czerwonej linii dekoltu. Czy dodajemy zapasy na szwy?
2) Czy do samej stojki dodajemy zapasy na szwy?
3) Chcialabym stojke szersza (jeszcze blizej ramion, zwezajac ramiona). Czy wymaga to podwyzszenie pierwotnej linii dekoltu o wiecej, niz 1 cm? Jest jakas proporcja, ktora zachowujemy? Np. Na kazdy cm w bok, jeden cm w gore?

Dziekuje za sugestie